خانه  |  مجلات  |  کتاب  |  اخبار  |  گزارش ها  |  گفتگوها  |  مقالات  | پديدآورندگان

محصولات  |  کتاب رايگان  |  جستجو  |  ارسال کارت الکترونيکي  | وبلاگ  |ویژه نامه

حوزه هنری  |  آلبوم عکس  |  آیینه نشر  |  تالار افتخارات  |  درباره ما  |  ارتباط با ما

خانه » درباره ما

 

معرفی:

شركت انتشارت و مطبوعات سوره مهر به‌عنوان متولی انتشارات و مطبوعات حوزه هنری و به‌عنوان محل بروز آثار تولیدی حوزه هنری عهده‌دار كلیه امور مربوط به برنامه‌ریزی، طراحی محتوا، تولید فنی، انتشار و توزیع كتاب و نشریات و سایر محصولات فرهنگی ـ هنری این حوزه می‌باشد.
علاوه بر این، سیاستگذاری و كنترل و هدایت فعالیتهای فرهنگی و هنری كشور به واسطه تولید آثار با كیفیت و تأثیرگذار همواره مورد توجه گردانندگان شركت بوده است.
شركت سوره مهر در حال حاضر با پشت سر گذاردن دوران تأسیس و تثبیت خود، دوران جدیدی را مبتنی بر تحول و توسعه فعالیتهای مطبوعاتی و انتشاراتی حوزه هنری آغاز نموده است.

 

ويژگيهای توليدات:

فعالیت شركت سوره مهر به خاطر نوع، گستره و ماهیت آن دارای ویژگیهای متعدد است. به جهت تأثیرگذاری این ویژگیها در برنامه‌ریزی و سیاستگذاری، در این قسمت ویژگیهای فعالیت این شركت در حوزه‌های كتاب و نشریات و محصولات ارائه می‌شود:
 

1.نشریات

1/1. زمینه انتشار

الف. تخصصی: صحنه، مقام، نقد سینما، هنرهای تجسمی، ادبیات، شعر، شیراز

ب. فرهنگی، تحلیلی: مهر، سوره، بیناب

ج. عمومی: عروس هنر، مهر نوجوان

 

2/1. مخاطبین

الف. خاص (مخاطبان خاص هر نشریه به فراخور موضوع آن): دانشجویان رشته‌های مرتبط، اساتید دانشگاهها، شعرا و ادیبان، فعالان عرصه اندیشه.

ب. عام: علاقه‌مندان رشته‌های هنری و فرهنگی، دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار یا كارمند.

 

3/1. دوره انتشار

الف. هفته‌نامه: مهر

ب. ماهنامه: سوره، نقد سینما، مقام، صحنه، عروس، ادبیات داستانی، مهر نوجوان

ج. فصلنامه: شعر، بیناب، هنرهای تجسمی، شیراز، رسّام

 

2. كتاب

1/2. موضوعات

الف. ادبیات (داستان، شعر، نقد، سفرنامه...)

ب. هنر و ادبیات انقلاب اسلامی.

ج. هنر و ادبیات دفاع مقدس.

د. موضوعات تخصصی (موسیقی، تئاتر، سینما، عكس و ...)

هـ. اندیشه و مباحث تحلیلی.

و. كودك و نوجوان

2/2. مخاطبین

الف. خاص: به تناسب موضوع كتاب

ب. عام: علاقه‌مندان كتاب و كتابخوانی، دانش‌آموزان، دانشجویان و ...

3/2. دوره انتشار

به‌طور متوسط هر دو روز یك كتاب

 

3. محصولات

در بخش محصولات، شركت سوره مهر تلاش می‌نماید با بهره‌گیری از توان كارشناسان و متخصصان عرصه فرهنگ و هنر، محصولاتی را تولید نماید كه در راستای اهداف متعالی فرهنگ و هنر دینی مخاطبان را تحت تأثیر قرار دهد.
مخاطبان این محصولات به تناسب هر محصول قشر خاصی از جامعه‌ اند.
محصولاتی نظیر بازیهای پیش دبستانی (آسیاب، بچرخ، بچرخ) و بسته فرهنگی مهر (به مناسبت تولد حضرت زهرا(س)) از این دسته‌اند.

 

اهداف و مأموريتها:

اگرچه اهداف و مأموریتهای شركت انتشارات سوره مهر در تولید و انتشار مطبوعات و كتب حوزه هنری در ارتباط تنگاتنگ با یكدیگر می‌باشند اما می‌توان با تفكیك نسبی این دو از یكدیگر، اهداف و مأموریتهای ذیل را ذكر نمود:

 

اهداف

1. افزایش سطح دانش و بینش هنری و فرهنگی مخاطبین.

2. تأثیرگذاری بر فضای فرهنگی و هنری جامعه.

3. تأثیرگذاری مثبت بر كیفیت تولیدات فرهنگی و هنری كشور.

4. تسهیل دسترسی اقشار مختلف مردم به محصولات متناسب، با قیمت ارزان.

5. بازآفرینی جایگاه حوزه هنری به‌عنوان نهاد تولیدی ـ انتشاراتی معتبر، كارآ و روزآمد

6. افزایش اقبال نخبگان و اندیشمندان حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی كشور به محصولات و فعالیتهای شركت.

7. ایجاد بستر مناسب برای انتشار اخبار فعالیتهای عرصه فرهنگ و هنر.

8. زمینه‌سازی برای دست‌یابی به نقش سیاستگذاری، نظارت و هدایت فعالیتهای تولیدی عرصه فرهنگ هنر كشور.

 

مأموریتها:

1. اطلاع‌رسانی در زمینه‌های فرهنگی و هنری

2. برنامه‌ریزی برای تولید مجلات تخصصی در زمینه‌های اصلی مورد فعالیت حوزه.

3. پاسخگویی به نیازهای جامعه در عرصه كتاب و مجله.

4. ایجاد بازار توزیع و فروش محصولات تولیدی حوزه هنری و شركت.

5. تلاش در جهت ایجاد رونق بیشتر در عرصه محصولات فرهنگی، هنری.

6. برنامه‌ریزی برای تولید فنی و چاپ كتابهای تولیدی دفاتر حوزه.

7. كشف وپرورش استعدادهای درخشان در عرصه فرهنگ و هنر.

8. نیازسنجی در خصوص كتب تولیدی حوزه هنری.

9. تولید و عرصه تولیدات فرهنگی و هنری با كیفیت بالا.

10. ایجاد بازار تولید و توزیع محصولات فرهنگی و هنری.

11. تولید محصولات فرهنگی برای كودكان و نوجوانان (محصولات چند‌رسانه‌ای و ...)

12. معرفی استعدادهای ادبی و هنری از طریق چاپ آثار به صورت كتاب یا مجله.

13. نظرسنجی در مورد كالاهای تولیدی و انعكاس به دفاتر تولید‌ كننده.

 

سياستها:

سیاست شركت سوره مهر در انتشار كتب، مطبوعات و سایر آثار تولیدی حوزه هنری، عبارت‌اند از:

1. بهره‌گیری از نیروی متخصص و توانا در امر تولید محتوا و تولید فنی، بازرگانی.

2. انتشار منظم نشریات وانتشار مستمر كتاب به‌عنوان خروجیهای اصلی تولیدات فكری حوزه هنری.

3.بهره‌گیری از توان جمعی در اداره امور شركت.

4. توجه به موضوعات و زمینه‌های همه رشته‌های اصلی هنر و فرهنگ.

5. توجه در تحت پوشش قرار دادن مخاطبان خاص و عام از حیث سن، تحصیلات، گستره جغرافیایی،‌ تخصص و جنس.

6. فاصله‌گزینی متعادل از جریانات زودگذر سیاسی.

7. تلاش برای تعمیق و توسعه مفاهیم هنر دینی و ایرانی.

8. حركت در جهت كسب وجهه اطلاع‌رسانی به صورت تخصصی و علمی.

9. عملكرد حرفه‌ای از حیث روزنامه‌نگاری.

10. دست‌یابی به الگوی مناسب تأمین بودجه و هزینه‌كرد در كاهش هزینه‌های سربار انسانی و مالی.

11. ایجاد تریبون رسمی حوزه فرهنگ و هنر كشور.

12. بهره‌گیری از ظرفیت بخش خصوصی در جهت اهداف و مأموریتهای شركت.

 

واحدهای سوره مهر:

شركت سوره مهر، دارای واحدهای مختلفی با كاركردهای متفاوت است. این كاركردها عبارت‌اند از: سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت، اجرایی، پشتیبانی.
واحدهای شركت به تفكیك فعالیت عبارتند از:

1.هیأت مدیره و مدیر‌عامل (سیاستگذاری)

2.معاونت فرهنگی (برنامه‌یزی و نظارت)

3.معاونت بازرگانی، مدیریت تولید، مدیریت روابط عمومی (اجرایی)

4. مدیریت مالی و اداری (پشتیبانی)

 

مسئولين شركت:

هیأت مدیره: مهدی نوید ادهم / محمود عبداللهی / اسدا... بقائی / محسن مومنی شریف / محمد حمزه‌زاده / احمد قدس

مدیرعامل: محمد حمزه‌زاده

معاون بازرگانی: مرتضی محمد اسماعیل

مدیر مالی، اداری: ایوب جهانی

مدیر تولید: محمد علی یوسف پور

مدیر روابط‌عمومی: حیدر ایمنی

 

 

 

 

Soreie Mehr - Header

تمامی حقوق اين پايگاه متعلق به شرکت سوره مهر می باشد. استفاده از مطالب اين پايگاه با ذکر منبع، مجاز است.

تعداد بازديد از صفحات: 61206816